Bizony megkezdődött a 2015-ös esztendő, és ilyenkor sok cégvezetőben felmerül a kérdés:

[ul style=”6″]
[li]

Vajon a weboldalam 2015-ben is használható lesz még?

[/li]
[li]

Milyen lesz egy bevételtermelő céges weboldal 2015-ben?

 

[/li]
[li]

Hogyan készítessünk weboldalt 2015-ben?

 

[/li]
[li]

Milyen trendek várhatóak a honlapkészítésben?

 

[/li]
[/ul]

 

Ezeket a kérdéseket járjuk körül a következő 4 blogbejegyzésünkben.

Elsőként az első kérdést boncolgatjuk, vagyis:

 

Vajon a weboldalam 2015-ben is használható lesz még?

 

Természetesen itt használhatóságon a termelékenységet értjük, vagyis hogy termel-e egy weboldal bevételt vagy sem.

 

Ennél a kérdésnél leginkább a kizáró tényezőket érdemes megvizsgálni, vagyis hogy mikor NEM termel egészen biztosan bevételt egy weboldal?

 

1. FLASH oldalak – pápá!

 

A Flash weboldalak már néhány éve leáldozóban vannak, részben a keresőoptimalizálás, részben a nem felhasználóbarát mivoltuk következtében.

Tehát amennyiben weboldala tartalmaz Flash elemeket (ne adj Isten az egész oldal Flash), akkor nem is kérdés, hogy az Ön weboldala felújításra, cserére szorul.

 

2. Táblázatos elrendezés – soha többé!

 

Ebbe a kategóriába tartozik minden olyan weboldal, melynek forráskódja összevissza, áttekinthetetlen és felhasználói szemmel is láthatóan nem letisztult.

A programozásnak is követnie kell a trendeket, így ma már egy táblázatokkal megoldott oldalelrendezés szóba se jöhet (néhány éve, még számtalan ilyen oldal készült, így ha weboldala 5-6 éve készült, akkor jó eséllyel ilyen, és itt az ideje újat készítenie.

A weboldal forráskódját egyébként a következőképp tudjuk megnézni:

Nyissuk meg az oldalunkat, majd kattintsunk jobb egérrel valahová az oldalon, itt a menüből válasszuk ki a “Forrás megtekintése” vagy “Weboldal forrása” vagy hasonló elnevezésű menüpontot és a böngésző automatikusan megnyitja weboldalunk forrását.

 

3. Hasznos tartalom zéró, akkor az eredmény is az

 

Ha weboldala nem hasznos mások számára, akkor ne is várja, hogy Önnek hasznot fog termelni. Sajnos még 2014-ben is számtalan olyan oldallal találkozni, amelynek minimális tartalma van, és az is valami koppintás.

Ha azt szeretné, hogy weboldala előkelő színben tünjön fel a látogatók és a Google előtt, akkor értékes tartalmat kell generálnia!

 

4. Nincs a weboldalnak marketingje?

 

Számtalan fórumon hangoztattuk már, de sosem elégszer: Egy weboldal sem lehet sikeres megfelelő marketing tevékenység nélkül. Legyen szó keresőoptimalizálásról, vagy AdWords-ról, esetleg banner hirdetésekről, vagy csak utcán QR kódos szendvicsemberekről, a weboldalának marketingre van szüksége és pont.

 

5. Statisztikák hiánya – Azt se tudom hányan vannak, nemhogy mit csinálnak!

 

Hogyan lehetne sikeres egy weboldal, ha azt sem tudjuk, hogy egyáltalán látogatja-e valaki? Ha Ön nem tud részletes és szinte mindenre kiterjedő analitikát mutatni weboldaláról, akkor azonnal lépnie kell. Hiszen ha nem tudja, hogy Látogatói a böngészés mely fázisában akadnak el, akkor honnan tudná, hogy min kell változtatnia?

 

6. Konverzió nélküli oldal: a pénztár nélküli ABC

 

Egy konverzió (látogatói cél) nélküli oldal olyan, mint az ABC, amiben nincs pénztár. Az emberek úgy ott vannak, nézelődnek, de a végén nem tudnak Önnek pénzt termelni.

Bármi legyen is a konverziós célja (feliratkozás, vásárlás, ajánlatkérés, telefonhívás, stb.), hangsúlyozza, ha pedig nincs, vagy nem tudja megmondani mi az (vagyis nincs), akkor új oldalra, vagy jelentős újratervezésre van szüksége.

 

7. Webdesign – Aurora mediocritas

 

És végül, de nem utolsó sorban a design. Egy komplett blogbejegyzést, sőt akár egy komplett blogot is megérdemelne a téma, de most csupán annyira térünk ki, hogy egy sikeres weboldal esetében a design, van a weboldalért, és nem a weboldal a designért.

Magyarul fontos a design, rendkívül fontos a design, de a webdesign csak annyira fontos és szükséges, amennyire szolgálja a 6. pontot, vagyis konverziós célunkat. Tehát a design csak annyira fontos, amennyire szolgálja a célunkat. Ha Önnek túl sok, vagy éppen túl snassz a weboldal design-ja, akkor érdemes felújítania weboldalát!

 

A fentiek alapján Önnek érdemes lenne új weboldalban gondolkodnia 2015-ben?

A következő blogbejegyzésünkben az alábbi témára keressük a választ:

 

Milyen lesz egy bevételtermelő céges weboldal 2015-ben?