A napokban látott napvilágot, hogy immár a Facebook nem csupán Afrikában, de Dél-Amerika egyes részein ingyen adja az internetet! Ez még így önmagában egy fantasztikus hír, de ha hozzátesszük, hogy a hazai kisvállalkozások kb. 60 %-ának nincs weboldala, akkor megkérdem: Hol élünk, kérem?

A hírről további részleteket olvashatunk a HVG. tech oldalán.

Abszolút elgondolkodtató, hogy bizonyos vállalkozások, még ma is azt gondolják, hogy nincs szükségük saját weboldalra. Előbb-utóbb szinte mindenkinek elérhető lesz az internet, itt Magyarországon is (lehet, hogy nem a Facebook adja, de ki tudja).

Ha pedig elérhető egy kérdésem van: hogy engedhetjük meg, hogy egy ilyen platformon, ne a legjobb formánkat mutassuk, rosszabb esetben egyáltalán ne mutatkozzunk?

Ez olyan, mintha egy olyan utcán lenne kirakathelyünk, ahol a Magyarország minden lakosa megfordul, de mi befalazzuk azt az oldalt. Miért?

Íme néhány tévhit, amit mindenképpen szeretnék eloszlatni:

1. tévhit: “Az én szakmámban nincs értelme weboldalnak!”

Milyen szakma az, ahol nincs szükség marketingre? Nincs szükség új Ügyfelekre? Vagy éppen nincs szükségünk a régi Ügyfelek tájékoztatására? Ha valaki tud mondani nekem egy olyan szakmát, ahol tényleg (de tényleg) nincs szükség weboldalra, akkor annak tényleg elküldök egy doboz sört. Nem vicc, tényleg várom a javaslatokat!

2. tévhit: “Nekem van weboldalam, de nem hoz egy fillért sem. Az én területemen nem működik ez az online dolog!”

Ha nem hoz egy fillért sem a weboldal, akkor az egy rossz weboldal! A jó weboldal bevételt termel, ha nem termel, akkor valami hiba van benne. Elég látogató érkezik az oldalra? Megfelelő a konverziós cél az oldalon (egyáltalán van cél a honlapon?)? Megfelelő a konverziós útvonal? stb. Szakértői honlapelemzésünk során azt tapasztaljuk az esetek 99%-ban, hogy hajszál pontosan mi az oka, a weboldal sikertelenségének.

Tehát határozottan kijelentjük: Bármelyik weboldal pénztermelővé tehető (persze lehet, hogy le kell cserélni), de soha ne nyugodjon abba bele, hogy a weboldala nem termel pénzt! Változtasson rajta!

3. tévhit: “A jó weboldal drága!”

Abszolút tévedés! A rossz weboldal a drága! Ha nem termel pénzt a weboldal, akkor mindegy, hogy mennyit adott érte (rosszabb esetben ingyen összerakta a “Szomszéd Pistike”), az drága volt.

A pénztermelő weboldal nem lehet drága (bármennyibe is kerül), hiszen a jó weboldal nem kiadás, hanem befektetés.

 

Mint, ahogy a Facebook számára sem kiadás az ingyen internet, hanem befektetés.